Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kojení tatínků? Beze mě.

Myslete si o mně, že jsem předpojatá. Že jsem puritán. Že jsem zpátečnická, nebo snad citlivka. Já svého muže nikdy kojit nebudu.

(Narovinu přiznávám, že jsem tenhle článek přepisovala asi pětkrát a také jsem jej několikrát kontrolovala, aby neměl náhodný čtenář pocit, že se snad snažím cpát cizím lidem do ložnic a do soukromých aktivit. Rovněž jsem dlouho váhala, zda ho zveřejnit. Netvrdím, že se mi podařilo zachovat chladnou hlavu, když jsem pročítala materiály k tématu. Vnímejte to spíš tak, že mě osobně něco znechutilo a chci si nad tím postesknout a vyjádřit názor. Zároveň by mě zajímal ten váš, protože stále nevím, co si o věci myslet.)

Začnu tedy zlehka:

Moje sousedka je, ač bezdětná, aktivní členkou Hnutí pro nepřirozený porod, což teda v první řadě není recesistní skupina tzv. lesan, které se bez naprosté ironie vyjadřují k dnešním pokrokovým trendům v porodnictví a jeho pozitivnímu vlivu na matky i plody. Myslím si, že není nutné HPNP jakkoli představovat, už bylo na jiných zdejších blozích zmíněno.

Jednou si tak sousedka surfovala a narazila na příspěvek, který popisuje dost zajímavý fenomén. Údajně není ničím novým, je známý od antiky a je to vlastně normálně pozitivní záležitost přinášející potřebnou intimitu do partnerského vztahu. Teď úplně pominu faktum, že dospělý člověk nepotřebuje mléko (viděli jste v přírodě savce, kterého by matka či partnerka kojila i v dospělosti?) a přejdu rovnou k tomu, co jsem posbírala na internetech.

Žena.centrum.cz tvrdí, že "erotický náboj této představě ovšem nelze upřít". V tom případě jsem asi z jiné planety, protože si nedokážu představit nic asexuálnějšího, než je kojení životního partnera, mého Medvěda, mé skály, mému džbánu vody uprostřed pouště. A ne kvůli tekutinám; toho jsou dnes plné speciální filmy pro pány, takže taková tabu společnost už nějak překonala. Ale nedokážu si osobně představit vůbec ten akt, že by se ke mně muž přivinu a sál mléko. Věřím, že ženě s přebytkem mléka to může přinést úlevu, ale rozhodně v tom nevidím něco vzrušivého. Zmíněný ženský magazín také cituje zpověď jednoho tatínka z webu Kojení.net: "Když žena začala kojit, probudila se moje touha být u prsu s plnou naléhavostí." Nejsem psycholog, ale takový výrok už podle mě, milé sousedky, smrdí ranou separací a nedostatečným vztahem s matkou. To vážně připadá čtenářkám Ženy.cz normální, aby v nich viděl muž kojnou? Při vší úctě, veškeré pánovy výčty pozitiv, které v článku uvádí, mi připadají pouze jako výmluvy k tomu, aby se sám před sebou a před společností obhájil (ostatně, přečtěte si jej sami, mně se z něj zvědá žaludek).

Poměrně časté je, že partnerské strany považují kojení za součást předehry, novou techniku sexu, čtu všechny ty názory o roztomilosti této aktivity, rozhlížím se kolem sebe a ptám: Halo? Kde je skrytá kamera? Inu, manželé soukromí dělají a mouhou dělat, co chtějí, pokud se to líbí oběma stranám. Možná jsem úzkoprsá, možná ze mě mluví otcovský komplex, ale křížení mateřské péče s milováním mi připadá jako naprostá zvrácenost.
Abych to shrnula: svého muže nikdy kojit nebudu. Nemám pocit, že by mezi námi nebyl dostatek intimity. Jsme spolu téměř pět let, nikdy jsme s nikým jiným nechodili, nežili, ani nespali. Navzájem si říkáme všechno. Máme spolu zdravý sexuální život se svými normálnostmi, výstřednostmi a pravidly, jako každý jiný. Prdíme před sebou, krkáme, převlékáme se, občas se spolu sprchujeme. Tohle všechno náš vztah ustál a myslím, že ještě dlouho ustojí. A ze srandy člověk taky zkusí spoustu věcí. Ale stačil by jediný náznak vzrušení z této aktivity a pakovala bych se, protože tohle překračuje moji soukromou představu zdravé sexuality. Klidně si myslete, že jsem na to mladá a že to jednou pochopím, až vyrostu do určitého věku. Inu, co není, může být, nemám křišťálovou kouli. Každopádně teď se mi z toho pěkně zvedá kufr.

Autor: Kristýna Vaňková | středa 13.5.2015 4:00 | karma článku: 16,38 | přečteno: 1657x
  • Další články autora

Kristýna Vaňková

Trolling level Slušní lidé

Slušní lidé jsou útvar snadno zaměnitelný se svou vlastní fejkovou verzí na Facebooku. Svůj um posunuli zase o krok dál. Chlapci jedni šikovní.

8.8.2018 v 12:44 | Karma: 16,18 | Přečteno: 962x | Diskuse| Politika

Kristýna Vaňková

Mileniálové: proč mají alergii na třešně?

Ahoj. Jsem Kristýna a jsem mileniál. Nosím růžovou, miluju jednorožce a duhy. Donedávna jsem měla zkreslený pohled na svět, ale nedávno jsem zestárla, zešedivěla a stal se ze mě Děda Mráz.

12.7.2018 v 14:02 | Karma: 18,18 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Politika

Kristýna Vaňková

Pomíjivost partnerské stability

Odpočívám mezi úklidem a pro zabavení si otevírám web nejznámějšího českého bulváru. Téměř na celém monitoru se mi objeví fotka maminky, která zůstala sama na uživení šestičlenné rodiny. No ty vole.

11.2.2017 v 17:43 | Karma: 14,38 | Přečteno: 974x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Gastronomické výzvy?! Vypusťte psy!

Neočekávala jsem, že by poslední dny snesly na hlavu tvůrců pořadu Prostřeno chvály - vzhledem k situaci, která nastala, když zařadili do vysílání muslimku. Ale takovou zásobu konspiračních teorií jsem opravdu nečekala.

22.1.2016 v 13:08 | Karma: 13,58 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

UPOL jedná naprosto standardně

Nemám chuť vést monology o běžencích; za prvé se necítím kompetentní, za druhé se mi nechce. Ale ráda bych se vyjádřila k aktivitám školy, které byly označeny nejrůznějšími jmény.

21.10.2015 v 23:54 | Karma: 8,87 | Přečteno: 753x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1234x
Já.