Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Asociálové, sociofobové, mizantropové a jiná podivínská havěť

Proti kojení tatínků jsem se ohradila faktem podivnosti. Přitom nejsem zrovna ten typ člověka, který by se dal označit jako "normální". Proč?

Mám spoustu výstředností. Od křiklavého, mnohdy nevkusného oblečení, přes výstřední doplňky, až  po prapodivné zájmy. Většina věcí, které lze zahrnout do uvedeného, velice děsí mou babičku. Je zděšená z mých harémových kalhot. Prý by je hodila do kotle. Má potravinová omezení v kraji, kde se dítě odmala krmí salámy, taky nepřijímají s "tleskánkem". Ale vždycky mi to bylo tak nějak jedno. Možná si o mně říkáte: ta se musí snažit odlišit za každou cenu. Inu, možná to tak je. Neanalyzuju se.

Pamatuju si, jak nám na základní škole vysvětlovali pojem "asertivita". Ačkoli to vyučující neřekla přímo, všichni jsme si zapamatovali, že jde o dokonalý vzorec chování. Schopnost dávat i odmítat, schopnost mluvit i mlčet, přijímat názor a zachovávat klidný tón hlasu. Do jisté míry se mi to daří. Dokážu přijímat cizí názor, dokážu říct vlastní názor; jsem schopná mluvit i mlčet, ale nedokážu nezištně milovat všechny lidi kolem sebe.

Nejlépe se mi komunikuje s dětmi. Nemají předsudky, jsou upřímné a nepotřebují sofistikovanou zábavu. Mnohdy stačí dát jim do ruky kyblíček, kus dupla a ukázat jim, jak krásný rachot takto lze vytvořit. Ovšem dát se do řeči s dospělým člověkem, dát najevo sympatii a najít si tak přátele, to jsem nikdy neuměla. Na to jsem neměla talent. A proto jsem o sobě tvrdila, že jsem podivín a asociál a že jsem prostě jiná.

Ovšem minulý týden jsem zažila osvícení. Na zastávku plnou lidí přišel neupravený pán v havajské košili a začal mluvit na všechny okolo, ač lidé nejevili zájem. Napřed mi začal strkat ruce do četby ("A co je toto?" "No... to je kočka."), nabízel mi pití z velké dvoulitrové lahve a do nějaké paní dost surově dloubl, aby jí oznámil, že prohráváme v hokeji. "Mě to ale absolutně nezajímá," odpověděla žena suše. Pán si zamumlal pod vousy pár stížností na naše reprezentanty a už se neozval.
Vidíš, Kris, špačkovala jsem v duchu. Takhle vypadáš, když se snažíš překonávat svou přirozenost a někomu se vtírat. Není to špatně. Není špatné ani to, že se oblékáš jako šáša. Špatně je, pokud překračuješ něčí osobní prostor. Je to opačný extrém, ale stává se to.
Usínala jsem s úsměvem na tváři. Normálnost je fakt subjektivní pojem.

Autor: Kristýna Vaňková | pondělí 18.5.2015 22:55 | karma článku: 10,97 | přečteno: 779x
  • Další články autora

Kristýna Vaňková

Trolling level Slušní lidé

Slušní lidé jsou útvar snadno zaměnitelný se svou vlastní fejkovou verzí na Facebooku. Svůj um posunuli zase o krok dál. Chlapci jedni šikovní.

8.8.2018 v 12:44 | Karma: 16,18 | Přečteno: 962x | Diskuse| Politika

Kristýna Vaňková

Mileniálové: proč mají alergii na třešně?

Ahoj. Jsem Kristýna a jsem mileniál. Nosím růžovou, miluju jednorožce a duhy. Donedávna jsem měla zkreslený pohled na svět, ale nedávno jsem zestárla, zešedivěla a stal se ze mě Děda Mráz.

12.7.2018 v 14:02 | Karma: 18,18 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Politika

Kristýna Vaňková

Pomíjivost partnerské stability

Odpočívám mezi úklidem a pro zabavení si otevírám web nejznámějšího českého bulváru. Téměř na celém monitoru se mi objeví fotka maminky, která zůstala sama na uživení šestičlenné rodiny. No ty vole.

11.2.2017 v 17:43 | Karma: 14,38 | Přečteno: 974x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Gastronomické výzvy?! Vypusťte psy!

Neočekávala jsem, že by poslední dny snesly na hlavu tvůrců pořadu Prostřeno chvály - vzhledem k situaci, která nastala, když zařadili do vysílání muslimku. Ale takovou zásobu konspiračních teorií jsem opravdu nečekala.

22.1.2016 v 13:08 | Karma: 13,58 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

UPOL jedná naprosto standardně

Nemám chuť vést monology o běžencích; za prvé se necítím kompetentní, za druhé se mi nechce. Ale ráda bych se vyjádřila k aktivitám školy, které byly označeny nejrůznějšími jmény.

21.10.2015 v 23:54 | Karma: 8,87 | Přečteno: 753x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

Ať se Hanka klaní, čemu chce!

Jedno z nejdůvěryhodnějších českých médií, deník Blesk, jehož redaktoři nerozeznají Prahu od Olomouce a sólokapry sbírají na Facebooku, nás před chvílí obohatil velice důvěryhodným tvrzením o dívce, která se vrátila ze zajetí.

15.8.2015 v 14:19 | Karma: 28,35 | Přečteno: 4045x | Diskuse| Média

Kristýna Vaňková

Letní filmová škola - už jen týden!

Letní filmová škola v Uherském Hradišti byla původně jen malým "workshopem", který od šedesátých let vzdělával členy filmových klubů z celé republiky. Dnes je z něj festival, na který každoročně přijíždí tisíce lidí.

16.7.2015 v 16:35 | Karma: 6,95 | Přečteno: 261x | Diskuse| Pozvánky, akce

Kristýna Vaňková

K vám a fotkám vašich dětí: o (ne)bezpečném internetu

Kromě Hnutí pro nepřirozený porod navštěvuju i jiné facebookové skupiny, například STATUSY BLBCŮ, což je skvělá stránka pro falešné i pravé intelektuály honící si ego nad tím, co jsou někteří lidé schopní zveřejnit na internet.

6.6.2015 v 12:29 | Karma: 17,00 | Přečteno: 704x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

Psí máma hledá byt - Studentské bydlení

Jak jsem se už možná zmínila, jsem součástí téměř pětiletého partnerského vztahu, jehož obě složky zažívají tímto spojením svou vztahovou premiéru. A protože jsme čelili dlouhodobé partnerské krizi, rozhodli jsme se... sestěhovat.

4.6.2015 v 22:26 | Karma: 10,99 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Kojení tatínků? Beze mě.

Myslete si o mně, že jsem předpojatá. Že jsem puritán. Že jsem zpátečnická, nebo snad citlivka. Já svého muže nikdy kojit nebudu.

13.5.2015 v 4:00 | Karma: 16,38 | Přečteno: 1657x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Trichotillomanie - chorobné vytrhávání vlasů

O této problematice jsem psala na svém předchozím blogu zde. Povědomí o trichotillomanii pomalu roste. Na Facebooku a internetu vůbec vzniká hromada podpůrných skupin čítajících několik tisíc uživatelů, kteří poruchu dokumentují.

10.5.2015 v 13:44 | Karma: 16,49 | Přečteno: 3216x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Hlavně si ze mě neberte příklad

Jsem člověk chybující a prakticky mizantrop. Ale občas i takoví, jako jsem já, mívají záchvat dobrosrdečnosti.

7.5.2015 v 18:12 | Karma: 8,46 | Přečteno: 419x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Jidáš ex machina: po milionté o didaktickém testu

Ač jsem se jako mládežník maturity bála, od doby, co jsem byla nucena vyplnit didaktický test z češtiny, ji považuju za frašku. Teda považovala jsem. A pak najednou přišel Jidáš...

6.5.2015 v 10:18 | Karma: 8,48 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1234x
Já.