Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mileniálové: proč mají alergii na třešně?

Ahoj. Jsem Kristýna a jsem mileniál.  Nosím růžovou, miluju jednorožce a duhy. Donedávna jsem měla zkreslený pohled na svět, ale nedávno jsem zestárla, zešedivěla a stal se ze mě Děda Mráz.

Nedávno mi někdo tvrdil, že demokracie není. Byl to docela trapas, protože jsem ji nepokrytě vychvalovala. A já na to: samozřejmě, že je. Ten „někdo“ (GDPR, pozn. aut.) se mě ptal, v čem ta demokratičnost naší země spočívá. Neumím mluvit spontánně, a tak jsem si vzpomněla jen na pár bezvýznamných maličkostí, jako je svoboda slova, pohybu a podnikání, načež mi dotyčná osoba odpověděla, že žádnou svobodu zmíněného nevidí. Že prý na to „nejsou peníze“. Za zmínku stojí, že dotyčná osoba je jednou z mnoha osob, které znám, co dřou jak mezci za mizerný peníz u soukromého vydřiducha. Samozřejmě z toho viní stát, systém. Naštěstí jsem prozřela a konečně přijala pravdu.

Dozvídám se z více stran, že nemáme ani svobodu slova. Jsem ráda, že mi to moudré hlavy sdělily. Poamerická polistopadová propaganda nás totiž zmanipulovala tak, že jsme si všichni léta mysleli, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. A že když řekněme svobodně svůj názor, tak můžeme kdykoli svobodně odpovědět, že s ním nesouhlasíme nebo je to blbost, pokud to tak cítíme. Svoboda slova spočívá v tom, že vás za názor nemůže nikdo zavřít. Proč se ale pak souděj lidi, kteří mají naprosto svobodný názor, že by měl někdo umřít a jak? Je to strašná nespravedlnost.

 

Za všechno můžou rodiče

Všechno, co je v našich hlavinkách špatně, mají na vině ti, jež nás vychovávali. Mileniálové jsou potomci zpovykaných mániček, které za socíku poslouchaly doma RFE a Hlas Ameriky. Proamerické a individualistické smýšlení těchto individuí je zřejmé. Za dob vlastního mládí máničky navštěvovaly tajná vystoupení úpadkových umělců a ilegálně kopírovali závadnou, mnohdy americkou hudbu. Své ratolesti – tedy nás – vychovávali v přesvědčení, že mohou studovat cokoli, kohokoli volit a vykonávat jakoukoli práci. Mileniálové usnuli s holoubaty na půl huby a touto manipulací se řídí dál: naprosto nepokrytě studují, cestují, podnikají a vzdělávají se. Bohužel pro ostatní i volí; volí strany, které odpovídají ideálům jejich kdysi mladých rodičů – například Piráty.

Nejhorší na tom všem je, že mí vrstevníci mají pocit bytí v právu. Právo podle nich mají lidé na život, názor i životní styl bez ohledu na morálku. Mileniálové jsou drzí, chovají se, jako by jim patřila celá planeta a ti staří měli umřít bez toho, aby tady zůstala vzpomínka na jejich kádrování.

 

Pokrok je fejk

Máničky se ve svých dětech vidí sebe a profilují do nich své nenaplněné ambice. Zatímco máničky se učily, kterým čudlikem se nahrává video, mileniálové zkoumali internet. A tak se dostali k první e-mailové schránce a prvnímu spamu. Spam, hoaxy, toť jazyk imperialisty. Ten se tak dostal do našich domácností. Mileniály najednou začali vyžadovat princové ze Súdanu, nadace pro děti postižené rakovinou, falešné útulky. Nabízely se jim taky nabídky, které se nedaly odmítnout, například produkty na zvětšení penisu či královské výhry v loterii. Odtud mileniálové ztratili víru v informace na internetu. Přivlastnili si právo rozhodovat o pravdivosti a lživosti cizích příspěvků. Tím pádem nejsou schopní pod tíhou manipulace logicky přijmout fakta předložená Aeronetem a Parlamentními listy. Je naprosto jasné, že dokud mileniál nevymře, hrozí tu další vláda TOPky, ODS nebo nedej bože Pirátů. Situace začíná být vážná.

 

Demonstrací proti demokracii

Včera se každý občan mohl na vlastní oči přesvědčit o tom, jak moc mastný je řepkový olej, v němž nyní plaveme. Stačilo přijít odpoledne nebo v podvečer na Malostranské náměstí na kebab nebo falafel. Maj ho tam moc dobrej. Ve chvíli, kdy vystoupil náš demokraticky zvolený premiér, nejedno avokádo proletělo vzduchem. Taky lecjaké vulgární slovíčko padlo. Mileniálové, zmanipulovaní svými rodiči – máničkami, pro třešně nevidí upřímnou snahu jednoho malého slovenského podnikatele o to, aby se měli ještě líp. Přitom jde jen o jejich dobro! Pro jejich dobro škrtá peníze potřebným a vráží je tam, kde je potřebuje sám mít. Není možné, aby o tom rozhodovala hrstka křiklounů. Proto je nutné, aby odpovědní lidi dohlédli na to, co dělají a jak. Aby jim to zarazili. Jak zaznělo v Příběhu služebnice: „Existuje svoboda od něčeho a svoboda k něčemu.“ Jsem hrdá na to, že se panu trestně stíhanému premiérovi podařilo zformovat vládu, která má hodnoty, cíl a má tu moc nás od vší té rozpustilosti od padlých rodičů očistit.

My se prostě budeme mít líp. I kdybychom se vzpírali.

Autorce je pětadvacet a je součástí demokratické žumpy.

Autor: Kristýna Vaňková | čtvrtek 12.7.2018 14:02 | karma článku: 18,18 | přečteno: 1362x
  • Další články autora

Kristýna Vaňková

Trolling level Slušní lidé

Slušní lidé jsou útvar snadno zaměnitelný se svou vlastní fejkovou verzí na Facebooku. Svůj um posunuli zase o krok dál. Chlapci jedni šikovní.

8.8.2018 v 12:44 | Karma: 16,18 | Přečteno: 962x | Diskuse| Politika

Kristýna Vaňková

Pomíjivost partnerské stability

Odpočívám mezi úklidem a pro zabavení si otevírám web nejznámějšího českého bulváru. Téměř na celém monitoru se mi objeví fotka maminky, která zůstala sama na uživení šestičlenné rodiny. No ty vole.

11.2.2017 v 17:43 | Karma: 14,38 | Přečteno: 974x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Gastronomické výzvy?! Vypusťte psy!

Neočekávala jsem, že by poslední dny snesly na hlavu tvůrců pořadu Prostřeno chvály - vzhledem k situaci, která nastala, když zařadili do vysílání muslimku. Ale takovou zásobu konspiračních teorií jsem opravdu nečekala.

22.1.2016 v 13:08 | Karma: 13,58 | Přečteno: 1082x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

UPOL jedná naprosto standardně

Nemám chuť vést monology o běžencích; za prvé se necítím kompetentní, za druhé se mi nechce. Ale ráda bych se vyjádřila k aktivitám školy, které byly označeny nejrůznějšími jmény.

21.10.2015 v 23:54 | Karma: 8,87 | Přečteno: 753x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

Ať se Hanka klaní, čemu chce!

Jedno z nejdůvěryhodnějších českých médií, deník Blesk, jehož redaktoři nerozeznají Prahu od Olomouce a sólokapry sbírají na Facebooku, nás před chvílí obohatil velice důvěryhodným tvrzením o dívce, která se vrátila ze zajetí.

15.8.2015 v 14:19 | Karma: 28,35 | Přečteno: 4045x | Diskuse| Média

Kristýna Vaňková

Letní filmová škola - už jen týden!

Letní filmová škola v Uherském Hradišti byla původně jen malým "workshopem", který od šedesátých let vzdělával členy filmových klubů z celé republiky. Dnes je z něj festival, na který každoročně přijíždí tisíce lidí.

16.7.2015 v 16:35 | Karma: 6,95 | Přečteno: 261x | Diskuse| Pozvánky, akce

Kristýna Vaňková

K vám a fotkám vašich dětí: o (ne)bezpečném internetu

Kromě Hnutí pro nepřirozený porod navštěvuju i jiné facebookové skupiny, například STATUSY BLBCŮ, což je skvělá stránka pro falešné i pravé intelektuály honící si ego nad tím, co jsou někteří lidé schopní zveřejnit na internet.

6.6.2015 v 12:29 | Karma: 17,00 | Přečteno: 704x | Diskuse| Společnost

Kristýna Vaňková

Psí máma hledá byt - Studentské bydlení

Jak jsem se už možná zmínila, jsem součástí téměř pětiletého partnerského vztahu, jehož obě složky zažívají tímto spojením svou vztahovou premiéru. A protože jsme čelili dlouhodobé partnerské krizi, rozhodli jsme se... sestěhovat.

4.6.2015 v 22:26 | Karma: 10,99 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Asociálové, sociofobové, mizantropové a jiná podivínská havěť

Proti kojení tatínků jsem se ohradila faktem podivnosti. Přitom nejsem zrovna ten typ člověka, který by se dal označit jako "normální". Proč?

18.5.2015 v 22:55 | Karma: 10,97 | Přečteno: 779x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Kojení tatínků? Beze mě.

Myslete si o mně, že jsem předpojatá. Že jsem puritán. Že jsem zpátečnická, nebo snad citlivka. Já svého muže nikdy kojit nebudu.

13.5.2015 v 4:00 | Karma: 16,38 | Přečteno: 1657x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Trichotillomanie - chorobné vytrhávání vlasů

O této problematice jsem psala na svém předchozím blogu zde. Povědomí o trichotillomanii pomalu roste. Na Facebooku a internetu vůbec vzniká hromada podpůrných skupin čítajících několik tisíc uživatelů, kteří poruchu dokumentují.

10.5.2015 v 13:44 | Karma: 16,49 | Přečteno: 3216x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Hlavně si ze mě neberte příklad

Jsem člověk chybující a prakticky mizantrop. Ale občas i takoví, jako jsem já, mívají záchvat dobrosrdečnosti.

7.5.2015 v 18:12 | Karma: 8,46 | Přečteno: 419x | Diskuse| Ona

Kristýna Vaňková

Jidáš ex machina: po milionté o didaktickém testu

Ač jsem se jako mládežník maturity bála, od doby, co jsem byla nucena vyplnit didaktický test z češtiny, ji považuju za frašku. Teda považovala jsem. A pak najednou přišel Jidáš...

6.5.2015 v 10:18 | Karma: 8,48 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1234x
Já.